POLITYKA POUFNOŚCI DANYCH OSOBOWYCH

Wersja z 28 listopada 2024

Niniejsze zasady poufności (zwane dalej „Zasadami”) określają politykę Etam Lingerie SA, Etam Poland SP. Z O.O i Etam SCE SAS, spółek zależnych grupy Etam (zwanych dalej łącznie „my”, „nas”, „Etam”) w odniesieniu do danych osobowych i plików cookie. Celem niniejszych Zasad jest poinformowanie użytkownika o warunkach, na jakich Etam gromadzi jego dane osobowe, powodach, dla których dane te są gromadzone, sposobie ich wykorzystania oraz przysługujących mu prawach. Ma ona zastosowanie do wszystkich informacji dostarczonych przez użytkownika lub zebranych przez Etam podczas interakcji z nami.

Etam, jako administrator danych, przywiązuje dużą wagę do ochrony i poszanowania prywatności użytkowników. Ponieważ jest to ważny temat, zachęcamy do uważnego przeczytania Zasad w całości, aby poznać i zrozumieć nasze praktyki w zakresie przetwarzania danych osobowych. Niniejsze Zasady określają zasady dotyczące danych osobowych wszystkich naszych klientów i potencjalnych klientów, niezależnie od kanału, za pośrednictwem którego dane te są gromadzone.

Kiedy odnosimy się do naszej Platformy, mamy na myśli dowolny z cyfrowych i/lub fizycznych kanałów i/lub środków, z których można korzystać w celu interakcji z nami za pośrednictwem strony internetowej www.etam.pl („Strona”), fizycznych sklepów Etam, pocztą lub telefonicznie.

Etam Connect odnosi się do programu lojalnościowego oferowanego przez Etam Lingerie, którego ogólne warunki użytkowania są dostępne pod następującym linkiem: https://www.etam.pl/EtamConnect.html.

Podczas korzystania z naszej Platformy Etam może przetwarzać dane osobowe użytkownika, które nam przekazał lub które zebraliśmy podczas jego interakcji z nami.

W momencie korzystania z naszej Platformy użytkownik podlega obowiązującym wówczas Zasadom i wyraża zgodę na ich postanowienia. Ponieważ możemy w dowolnym momencie zmodyfikować naszą Politykę prywatności zgodnie z warunkami określonymi w art. 6, zachęcamy do sprawdzenia jej przed każdym użyciem naszej Platformy.

1. INFORMACJE OGÓLNE

Dane użytkownika są przetwarzane wspólnie przez następujących administratorów danych:

  • ETAM LINGERIE, Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 57/59 rue Henri Barbusse, 92110 Clichy, Francja, wpisana do Rejestru Handlowego i Spółek w Nanterre pod numerem 478 355 753;
  • ETAM POLAND SP. Z O.O, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Warszawie, pod adresem: ul. Nowogrodzka 50, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000282676;
  • ETAM SCE, Uproszczona Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 57/59 rue Henri Barbusse, 92110 Clichy, Francja, wpisana do Rejestru Handlowego i Spółek w Nanterre pod numerem 450 966 445.

Za pośrednictwem naszej Platformy użytkownik może zostać poproszony o podanie Etam danych osobowych, na przykład podczas tworzenia konta Etam Connect i/lub dołączania do programu lojalnościowego, zamawiania produktów lub subskrypcji newslettera.

Etam może również gromadzić pewne informacje związane z przeglądaniem Witryny przez użytkownika, na warunkach opisanych bardziej szczegółowo w sekcji „Pliki cookie” poniżej.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, Gabinet POGGI AVOCAT IT, Anne-Sophie Poggi, Avocat à la Cour, 33 Avenue de l'Opéra, 75002 Paris, Francja został wyznaczony na Inspektora Ochrony Danych (IOD).

2. DANE OSOBOWE

Gromadzone i wykorzystywane przez nas dane różnią się w zależności od produktów, usług lub funkcji, z których użytkownik chce korzystać. Dane osobowe, które gromadzimy lub które użytkownik zdecyduje się nam przekazać, obejmują w szczególności:

  • dane identyfikacyjne, takie jak imię, nazwisko, numery telefonów, adres domowy, adres e-mail, zdjęcia dostarczone przez użytkownika lub obrazy, gdy użytkownik odwiedza nasze sklepy wyposażone w systemy monitoringu wideo;
  • dane dotyczące płatności, takie jak dane karty płatniczej, dane dotyczące zakupów, zamówień lub zwrotów;
  • dane dotyczące zakupów online lub w sklepie, takie jak produkt, rozmiar produktu i ilość;
  • dane dotyczące gustów i preferencji użytkownika, takie jak preferencje dotyczące naszych kolekcji, preferencje kolorystyczne, nawyki itp;
  • dane przeglądania na lub z urządzenia elektronicznego użytkownika, takie jak data, godzina połączenia i/lub przeglądania, typ przeglądarki, język przeglądarki, adres IP, identyfikacja połączenia i śledzenie przeglądanych stron. Więcej informacji na temat gromadzonych informacji dotyczących przeglądania można znaleźć w art. 5 dotyczącym plików cookie i sesyjnych plików cookie;
  • dane dotyczące lokalizacji w celu oszacowania położenia geograficznego bez większej precyzji niż na poziomie miasta.

3. PRAWA UŻYTKOWNIKA

Zgodnie z obowiązującymi przepisami użytkownikowi przysługują różne prawa dotyczące jego danych osobowych. Prawa te można wykonywać bezpośrednio i w dowolnym momencie, kontaktując się z nami pod adresem privacy@etam.pl lub ETAM POLAND SP. Z O.O., Biuro Obsługi Klienta, ul. Nowogrodzka 50, Warszawa, Polska, po prostu podając powód żądania i prawo, z którego chcesz skorzystać. Po otrzymaniu wniosku zobowiązujemy się do jego rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi w ciągu maksymalnie 30 dni. W przypadku wątpliwości co do tożsamości użytkownika możemy poprosić o kopię dowodu osobistego lub innego dowodu tożsamości. Użytkownikowi przysługują następujące prawa:

  • Prawo dostępu: Prawo do żądania kopii danych osobowych, które przechowujemy na temat użytkownika. Jeśli żądanie jest nieuzasadnione lub stanowi nadużycie, możemy pobrać opłatę za to żądanie.
  • Prawo do sprostowania: Prawo do żądania sprostowania niedokładnych danych osobowych, które przechowujemy na Twój temat. Jeśli masz konto klienta, możesz uzyskać dostęp do sekcji odpowiadającej Twoim danym osobowym w celu ich modyfikacji lub aktualizacji. Użytkownik musi upewnić się, że informacje te są prawdziwe i dokładne. Użytkownik zobowiązuje się również do informowania nas o wszelkich zmianach lub modyfikacjach tych danych.
  • Prawo do usunięcia danych: Prawo do żądania usunięcia swoich danych, gdy spełniony jest jeden z następujących warunków:
    • dane osobowe użytkownika nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zgromadzone,
    • użytkownik wycofa swoją zgodę i nie ma innej podstawy prawnej do dalszego przetwarzania jego danych osobowych,
    • użytkownik skorzysta z prawa do wniesienia sprzeciwu w prawidłowy sposób,
    • przetwarzanie danych nie jest zgodne z prawem,
    • dane osobowe użytkownika muszą zostać usunięte w celu spełnienia obowiązku prawnego.
    Istnieją jednak przypadki, w których użytkownik może nie być w stanie skorzystać z prawa do usunięcia danych, nawet jeśli spełniony jest jeden z tych warunków (zgodność z obowiązkiem prawnym, kwestionowanie/wykonywanie/obrona prawa).
  • Prawo do sprzeciwu: Prawo do sprzeciwu, z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją, wobec przetwarzania Twoich danych osobowych w oparciu o nasze uzasadnione interesy. W takim przypadku zaprzestaniemy przetwarzania danych użytkownika, chyba że będziemy mieć uzasadniony powód do ich dalszego przetwarzania. Jeśli dane użytkownika są wykorzystywane do celów komercyjnych, użytkownik ma prawo sprzeciwić się temu bez konieczności przedstawiania uzasadnienia.
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania: Prawo do żądania, w okresie rozpatrywania wniosku o sprostowanie, sprzeciw lub usunięcie, tymczasowego zamrożenia wykorzystania całości lub części danych użytkownika. W tym okresie nie będziemy już mogli wykorzystywać tych danych, ale musimy je zachować.
  • Prawo do przenoszenia danych: Jeśli przetwarzanie danych osobowych użytkownika opiera się na jego zgodzie lub wykonaniu umowy i jeśli przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany, użytkownik ma prawo zażądać otrzymania swoich danych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, tak aby można je było przekazać innemu podmiotowi, pod warunkiem, że jest to technicznie możliwe.
  • Prawo do określenia dyrektyw: dotyczących losu danych osobowych użytkownika w przypadku jego śmierci.
  • Użytkownik ma również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, w szczególności w państwie członkowskim, w którym znajduje się jego miejsce zwykłego pobytu, miejsce pracy lub miejsce domniemanego naruszenia, jeśli uważa, że przetwarzanie dotyczących go danych osobowych stanowi naruszenie obowiązujących przepisów. W Polsce organem nadzorczym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2 00-193 Warszawa, tel.: +48 (0) 22 531 03 00.
  • Prawo do wycofania zgody: Użytkownik ma również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie w odniesieniu do przetwarzania opartego na zgodzie. Aby zrezygnować z subskrypcji naszego newslettera, wystarczy kliknąć link rezygnacji z subskrypcji znajdujący się w każdej wiadomości e-mail.

4. ZARZĄDZANIE DANYMI OSOBOWYMI PRZEZ ETAM

4.1 Cele i podstawy prawne gromadzenia danych

Poniższa tabela pomoże Ci zrozumieć, w jaki sposób Etam wykorzystuje Twoje dane osobowe („cel”) i podstawę prawną („podstawa prawna”):

DLACZEGO PRZETWARZAMY DANE UŻYTKOWNIKÓW? CELE PODSTAWA PRAWNA: JAKA JEST PODSTAWA TEGO PROCESU?
Realizacja i śledzenie zamówień produktów użytkownika w Witrynie Użytkownik może składać zamówienia ze swojego konta Etam Connect w Witrynie. Jeśli użytkownik nie chce tworzyć konta, może składać zamówienia w Witrynie jako gość. W celu prawidłowego wykonania umowy zakupu zawartej z użytkownikiem przetwarzamy jego dane w celu zarządzania płatnościami za zakupione produkty i wystawiania powiązanych faktur. Przetwarzamy również dane użytkownika w celu realizacji dostawy produktów i obsługi ewentualnych zwrotów po zakupie. Realizacja umowy
W związku z zakupem, zarządzaniem i użytkowaniem karty podarunkowej. Więcej informacji można znaleźć w artykule „Karta podarunkowa” w naszych Ogólnych warunkach sprzedaży. Realizacja umowy
Niektóre operacje przetwarzania danych osobowych użytkownika związane z procesem zakupu, takie jak przechowywanie danych karty płatniczej na potrzeby przyszłych zakupów, są aktywowane wyłącznie za zgodą użytkownika. Zgoda
Po dokonaniu zakupu możemy przeprowadzić niezbędne kontrole w celu wykrycia i zapobiegania wszelkim oszustwom. Prawnie uzasadniony interes
Porzucony koszyk zakupów: jeśli użytkownik jest członkiem naszego programu lojalnościowego i zaakceptuje jego warunki podczas rejestracji, a także zasady dotyczące przechowywania i odczytywania plików cookie obecnych w Witrynie, możemy zaoferować odzyskanie niedokończonego koszyka zakupów pocztą elektroniczną w ciągu 3 godzin, a następnie w ciągu 72 godzin od porzucenia koszyka zakupów. Zgoda
Gdy użytkownik dokonuje zakupów online w Witrynie, logując się i akceptując powiązane pliki cookie, poprawiamy komfort obsługi klienta, personalizując wyświetlane strony. Zgoda
Realizuj i śledź swoje zamówienia i zakupy produktów w Salonach Stacjonarnych Gdy dokonujesz zakupu w jednym z naszych butików, nasi asystenci sprzedaży mogą pomóc Ci w zakupach lub zamówieniach. Poproszą Cię o identyfikację, jeśli posiadasz konto Etam Connect lub o jego utworzenie, jeśli go nie posiadasz. W obu przypadkach, w celu prawidłowego wykonania umowy zakupu, hostessy będą musiały przetworzyć wszystkie informacje, w szczególności w celu dokonania płatności i sporządzenia odpowiednich faktur. Użytkownik może dokonać natychmiastowej płatności kartą kredytową, SMS-em lub kodem QR, w którym to przypadku otrzyma link przekierowujący do strony internetowej naszej usługi płatności online (karta kredytowa, PayPal). W przypadku zamówień użytkownik otrzyma potwierdzenie pocztą elektroniczną. Z wyjątkiem składania zamówienia (na przykład na produkt niedostępny w sklepie), nie jest wymagana identyfikacja użytkownika i może on poprosić hostessę o dokonanie zakupów bez zakładania konta. Realizacja umowy
Gdy użytkownik dokonuje zakupów w sklepie z pomocą sprzedawcy i zostaje zidentyfikowany, mamy uzasadniony interes w poprawie jakości obsługi klienta poprzez udzielanie mu spersonalizowanych porad. Prawnie uzasadniony interes
Włączanie i zarządzanie rejestracją w programie lojalnościowym Etam Connect Członkostwo w programie lojalnościowym następuje automatycznie poprzez utworzenie konta Etam Connect, online na Stronie lub w sklepie, z pomocą sprzedawcy. Użytkownik podaje dane identyfikacyjne i kontaktowe niezbędne do identyfikacji i zapewnienia dostępu do różnych funkcji, usług, informacji i produktów dostępnych dla użytkownika. Przetwarzanie danych użytkownika jest zatem niezbędne do realizacji ogólnych warunków naszego programu lojalnościowego. Realizacja umowy
Jeśli chcesz, możesz również zarejestrować swój numer telefonu (aby otrzymywać oferty Etam i wiadomości SMS lub otrzymywać przypomnienia ze sklepu), datę urodzenia, a także dane dotyczące preferencji (takie jak rozmiar lub kolor) na koncie Etam Connect, a tym samym spersonalizować swoje doświadczenia z Etam. Zgoda
Jeśli użytkownik wyrazi zgodę na dodanie karty lojalnościowej Etam w portfelu mobilnym, tj. Apple Wallet lub Google Pay, użytkownik upoważnia nas do przekazania odpowiednim usługodawcom jego danych identyfikacyjnych - nazwiska, imienia i numeru karty lojalnościowej - a także informacji dotyczących zakupów produktów Etam. Zgoda
Jeśli użytkownik wyrazi zgodę na dodanie karty lojalnościowej Etam w portfelu mobilnym, tj. Apple Wallet lub Google Pay, użytkownik upoważnia nas do przekazania odpowiednim usługodawcom jego danych identyfikacyjnych - nazwiska, imienia i numeru karty lojalnościowej - a także informacji dotyczących zakupów produktów Etam. Realizacja umowy
Włączenie i zarządzanie rejestracją użytkownika w programie lojalnościowym naszej platformy Po zarejestrowaniu się w Etam Connect, w dowolnym momencie w zakładce „moje preferencje” na swoim koncie, użytkownik może zarejestrować się w celu otrzymywania ofert i wiadomości Etam pocztą elektroniczną i/lub SMS-em. W dowolnym momencie w zakładce „moje preferencje” użytkownik może również wyrazić zgodę na otrzymywanie ofert i wiadomości Etam drogą telefoniczną i/lub pocztową. Użytkownik może zrezygnować z subskrypcji całości lub części tych wiadomości w dowolnym momencie na swoim koncie Etam Connect, w sklepie u sprzedawcy lub kontaktując się z działem obsługi klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej. Użytkownik może również subskrybować biuletyny Etam w Witrynie bez rejestracji w Etam Connect i zrezygnować z subskrypcji, klikając łącze „anuluj subskrypcję” na dole każdej wiadomości e-mail. Jeśli chodzi o wiadomości SMS, użytkownik może odmówić otrzymywania nowych reklamowych wiadomości SMS, klikając link podany w tym celu w wiadomości SMS. Link ten będzie zawierał prośbę o podanie adresu e-mail powiązanego z kontem lojalnościowym, aby można było zrezygnować z subskrypcji. Operacja ta jest bezpłatna. Zgoda
Jeśli pobrałeś swoją kartę lojalnościową do Apple Wallet lub Google Pay, będziesz mógł również otrzymywać powiadomienia Etam na swój telefon. Możesz zrezygnować z subskrypcji powiadomień Apple Wallet i Google Pay w ustawieniach telefonu komórkowego. Zgoda
Jeśli użytkownik wyrazi zgodę na obowiązujące go warunki użytkowania (w szczególności w sieciach społecznościowych, z których korzysta), możemy publikować na naszej Platformie lub w naszych różnych sieciach społecznościowych zdjęcia, które użytkownik udostępnia publicznie lub nam. Zgoda
Jeśli użytkownik jest członkiem naszego programu lojalnościowego i dokonał zakupu w przeszłości, a także zaakceptował umieszczanie i odczytywanie plików cookie obecnych na Platformie, mamy uzasadniony interes w wysyłaniu mu komunikatów dotyczących wyłącznie podobnych produktów lub usług. Użytkownik może jednak sprzeciwić się tego rodzaju komunikacji, klikając łącze rezygnacji z subskrypcji na dole wiadomości e-mail lub kontaktując się z privacy@etam.pl. Prawnie uzasadniony interes
Jeśli użytkownik posiada konto Etam Connect i dokonał co najmniej jednego zakupu po zalogowaniu, mamy uzasadniony interes w przedstawianiu mu, za pośrednictwem naszych stron trzecich (np. sieci społecznościowych), w których użytkownik również posiada konto użytkownika, reklam podobnych produktów lub usług Etam. Użytkownik ma jednak możliwość wyrażenia sprzeciwu wobec tego rodzaju komunikacji, kontaktując się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem privacy@etam.pl lub pocztą tradycyjną pod adresem ETAM POLAND SP. Z O.O., Biuro Obsługi Klienta ul. Nowogrodzka 50, Warszawa, Polska. Użytkownik może również skonfigurować swoje preferencje reklamowe na koncie użytkownika u naszych partnerów. Prawnie uzasadniony interes
Jeśli masz konto Etam Connect i dokonałeś co najmniej jednego zakupu po zalogowaniu, mamy uzasadniony interes w udostępnianiu Twoich danych naszym stronom trzecim w celu identyfikacji ich użytkowników o profilu podobnym do Twojego w celu wysyłania im reklam Etam. Użytkownik może sprzeciwić się takiemu przetwarzaniu, powiadamiając nas o tym pocztą elektroniczną na adres privacy@etam.pl lub wysyłając list na adres ETAM POLAND SP. Z O.O., Biuro Obsługi Klienta ul. Nowogrodzka 50, Warszawa, Polska. Prawnie uzasadniony interes
Jeśli użytkownik odwiedził Witrynę i zaakceptował reklamowe pliki cookie, wyraża zgodę na wyświetlanie ukierunkowanych reklam Etam w witrynach stron trzecich, sieciach społecznościowych i aplikacjach. Użytkownik może zrezygnować z tego rodzaju reklam, zmieniając swoje preferencje w centrum preferencji plików cookie dostępnym na stronie internetowej www.etam.pl oraz usuwając pliki cookie zapisane w przeglądarce (zob. rozdział 5 dotyczący plików cookie poniżej). Zgoda
Organizacja konkursów Jeśli użytkownik bierze udział w konkursie za pośrednictwem Platformy lub sieci społecznościowych, przetwarzanie jego danych jest niezbędne do realizacji ogólnych warunków konkursu. Realizacja umowy
O ile użytkownik nie wyrazi na to zgody, zebrane dane nie będą wykorzystywane do celów reklamowych przez nas ani naszych partnerów handlowych. Zgoda
Odpowiadanie na wszelkie pytania, prośby lub skargi przesyłane za pośrednictwem kanałów obsługi klienta. Jeśli żądanie użytkownika dotyczy zamówienia lub produktów zakupionych za pośrednictwem naszej Platformy, przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy i właściwego zarządzania usługami posprzedażnymi. Realizacja umowy
Mamy uzasadniony interes w przetwarzaniu danych osobowych użytkownika w celu właściwego zarządzania jego wnioskami i skargami oraz udzielania odpowiedzi na jego pytania. Przetwarzane przez nas dane mogą obejmować zdjęcia, jeśli użytkownik zdecyduje się przesłać nam zdjęcia w ramach zapytania lub skargi. W celu realizacji procedur obsługi posprzedażowej (np. gestów handlowych) możemy kontaktować się z użytkownikiem za pośrednictwem wiadomości SMS lub e-mail. Prawnie uzasadniony interes
Jeśli pytanie użytkownika dotyczy wykonywania praw określonych w art. 3 „Prawa użytkownika” lub odnosi się do skargi dotyczącej naszych produktów lub usług, będziemy musieli przetwarzać dane użytkownika w celu wypełnienia naszych zobowiązań prawnych. Obowiązek prawny
Tworzenie statystyk dotyczących e-handlu Jeśli masz konto Etam Connect i dokonałeś co najmniej jednego zakupu po zalogowaniu, mamy uzasadniony interes w wykorzystywaniu Twoich danych do statystyk marketingowych. Prawnie uzasadniony interes
Tworzenie anonimowych statystyk odwiedzin Strony Jeśli użytkownik odwiedził Witrynę i zaakceptował pliki cookie dotyczące wydajności i funkcjonalności, wyraża zgodę na analizę swoich danych przeglądania i korzystania z Witryny w celu poprawy jej ergonomii, jakości i, bardziej ogólnie, doświadczenia naszych użytkowników i klientów. Więcej informacji można znaleźć w artykule 5 „Pliki cookie”. Prawnie uzasadniony interes
Przeprowadzanie ankiet i badań satysfakcji klientów Mamy uzasadniony interes w przeprowadzaniu sondaży i ankiet w celu analizy zadowolenia klientów, aby poprawić jakość naszych produktów i usług. Legitiem belang
Zarządzanie wirtualnym paragonem W sklepie stacjonarnym można wybrać pomiędzy otrzymaniem papierowego paragonu, nieotrzymaniem paragonu lub otrzymaniem zdematerializowanego (wirtualnego) paragonu. Jeśli masz konto Etam Connect, zdematerializowane (wirtualne) pokwitowania są automatycznie dostępne w historii zamówień. Jeśli nie masz konta, możesz otrzymać zdematerializowany (witrualny) paragon pocztą elektroniczną. Twój adres e-mail zostanie wykorzystany wyłącznie do wysłania tego paragonu. Możemy również zaoferować opcję otrzymania zdematerializowanego (witrualnego) paragonu za pomocą kodu QR. Link do paragonu zostanie wyświetlony na telefonie użytkownika po zeskanowaniu kodu QR. Użytkownik może sprzeciwić się przetwarzaniu jego danych w celu wysłania paragonu papierowego, decydując się na nieotrzymywanie paragonu lub wydrukowanie go na papierze. Paragonu papierowe są dostępne tylko w kasach ręcznych obsługiwanych bezpośrednio przez sprzedawców w sklepach. W każdym przypadku paragon kasowy jest niezbędny do skorzystania z możliwości zwrotu lub wymiany produktu. Prawnie uzasadniony interes
Zarządzanie i publikowanie opinii klientów Po dokonaniu zakupu w jednym z naszych sklepów lub za pośrednictwem naszej Platformy, możemy poprosić użytkownika o opinię na temat produktu i doświadczenia związanego ze sprzedażą, aby opublikować je anonimowo online. Zgoda

4.2 Okres przechowywania danych osobowych

Okres przechowywania danych zależy od celu, w jakim zostały one zgromadzone. Jeśli cel, dla którego dane zostały zebrane, zostanie osiągnięty, dane zostaną zarchiwizowane, usunięte lub zanonimizowane (w szczególności do celów statystycznych).

Początkowo dane są przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne do celów, dla których zostały zgromadzone:

Rodzaj przetwarzania Okres przechowywania
Zarządzanie realizacją umów (zarządzanie zamówieniem, dostawą, świadczeniem usług lub dostawą towarów, fakturami i płatnościami), w tym programem lojalnościowym Etam Connect. 3 lata po ostatnim kontakcie z nami (zakup przy użyciu karty lojalnościowej, utworzenie konta Etam Connect, zalogowanie się na konto Etam Connect, kliknięcie linku zawartego w wiadomości e-mail Etam, prośba o obsługę klienta) (dalej „Kontakt”).
Zarządzanie wysyłką witrualnych paragonów (bez użycia papieru) eśli użytkownik nie jest członkiem programu lojalnościowego, zdematerializowane (witrualne) paragony są przechowywane przez 3 lata. Jeśli użytkownik jest członkiem programu lojalnościowego, zdematerializowane (witrualne) paragony są dołączane do jego konta i usuwane po upływie 3 lat od ostatniego kontaktu z nami. Jeśli użytkownik nie jest członkiem programu lojalnościowego i poprosił o przesłanie zdematerializowanego (witrualnego) paragonu SMS-em, jego numer telefonu i/lub adres e-mail będą przechowywane przez 40 dni od daty wysłania wiadomości SMS lub e-mail.
Przeprowadzanie ankiet i badań satysfakcji klientów 3 lata od ostatniego kontaktu z nami.
Dane kart płatniczych / bankowych W przypadku płatności kartą bankową numer karty i data ważności mogą być przechowywane w archiwum pośrednim przez okres 13 miesięcy od daty obciążenia lub 15 miesięcy w przypadku karty debetowej z odroczoną płatnością. Z zastrzeżeniem uzyskania zgody użytkownika, jego dane, z wyjątkiem kryptogramu wizualnego, mogą być przechowywane przez dłuższy okres w celu ułatwienia płatności w przypadku kolejnych zakupów, bez przekraczania okresu niezbędnego do realizacji tego celu. Innymi słowy, dane użytkownika mogą być przechowywane do momentu wycofania przez niego zgody, usunięcia konta lojalnościowego i/lub wygaśnięcia ważności karty bankowej.
Zarządzanie bazą danych klientów i potencjalnych klientów 3 lata od ostatniego kontaktu z nami lub do momentu wycofania zgody.
Prowadzenie działań z zakresu prospekcji handlowej i marketingu na podstawie danych z Twojego konta Etam Connect.   3 lata od Twojego ostatniego kontaktu z nami lub do czasu wycofania przez Ciebie zgody.
Przeprowadzanie poszukiwań komercyjnych i działania marketingowe w oparciu o dane przeglądania w Witrynie 13 miesięcy od umieszczenia reklamowych plików cookies lub do czasu ich usunięcia.
Zarządzanie pytaniami kierowanymi do Działu Obsługi Klienta Okres przechowywania wynosi 3 lata od ostatniego kontaktu z nami.
Zarządzanie danymi identyfikacji elektronicznej (dzienniki połączeń gromadzone, w zależności od zgody użytkownika i ustawień jego terminala, za pomocą plików cookie i innych znaczników umieszczonych w naszej Witrynie) Przez okres nieprzekraczający 13 miesięcy od daty połączenia użytkownika, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookie, sposobu ich działania i możliwości ich dezaktywacji, patrz „5. Pliki cookie i pliki cookie” poniżej. Używamy pliku cookie, który nie wymaga zgody, a dane gromadzone za jego pośrednictwem są przechowywane przez 26 miesięcy.
Zarządzanie publikowaniem opinii klientów Maksymalny okres 3 lat od daty publikacji recenzji przez Etam.W odniesieniu do publikacji opinii klientów online, okres przechowywania może być krótszy niż 3 lata w przypadku wycofania produktu online, do którego dołączona jest opinia klienta.
Zarządzanie wnioskami o skorzystanie z praw 1 rok od odpowiedzi na wnioski o skorzystanie z praw.
Przeprowadzanie analiz statystycznych e-sklepu przy użyciu danych z konta Etam Connect. 3 lata od ostatniego kontaktu z nami. Po tym czasie przechowujemy jedynie anonimowe dane (zagregowane statystyki).

Po drugie, niezależnie od okresu przechowywania niezbędnego do osiągnięcia celu przetwarzania danych, może być uzasadnione, abyśmy archiwizowali dane użytkownika przez ograniczony czas, w bezpieczny sposób i z ograniczonym dostępem, w celu:

  • spełnienia prawnego obowiązku przechowywania danych (na przykład dane osobowe do celów księgowych muszą być przechowywane przez 10 lat).
  • w celu ochrony przed ewentualnymi roszczeniami z tytułu odpowiedzialności, na przykład w przypadku złożenia skargi w związku z przetwarzaniem danych osobowych użytkownika. Po upływie okresu przechowywania nałożonego przez prawo i przedawnieniu wszelkich działań prawnych, dane osobowe użytkownika zostaną usunięte lub zanonimizowane.

4.3 Odbiorcy danych

Dane osobowe użytkownika są przeznaczone dla działów Etam, których dotyczą wnioski użytkownika. Należy jednak pamiętać, że

Gdy użytkownik zamawia produkt w Witrynie, dane osobowe przekazywane w ramach zamówienia są przeznaczone dla Etam i jej spółek stowarzyszonych odpowiedzialnych za logistykę i dostawę lub jej podwykonawców odpowiedzialnych za realizację tego zamówienia.

Gdy użytkownik dokonuje zakupu w sklepie, podane przez niego dane osobowe mogą być przetwarzane przez nasze sklepy stowarzyszone. Sklep partnerski to niezależny sprzedawca detaliczny, który prowadzi jeden lub więcej sklepów ETAM na podstawie umowy komisu z partnerem. W związku z tym może on konsultować dane klientów, tworzyć konta lojalnościowe, umożliwiać rejestrowanie punktów lojalnościowych i umożliwiać korzystanie z ofert promocyjnych powiązanych z kontem lojalnościowym w charakterze podwykonawcy w rozumieniu obowiązujących przepisów.

Gromadzone przez nas dane mogą być przekazywane dostawcom usług (podwykonawcom) - z których Etam korzysta w celu świadczenia usług w ramach wyżej wymienionych celów, na przykład w celu zarządzania, realizacji, przetwarzania i płatności zamówień, a także w celu prowadzenia działań marketingowych. Obejmuje to w szczególności:

  • dostawcy usług IT, w szczególności w zakresie hostingu
  • dostawcy usług dostawy
  • dostawcy usług w zakresie obsługi klienta, recenzji klientów i badań satysfakcji
  • dostawcy usług prowadzący komercyjne kampanie prospectingowe za pośrednictwem poczty elektronicznej i/lub wiadomości SMS
  • dostawcy ukierunkowanych reklam (np. strony internetowe osób trzecich, sieci społecznościowe)
  • dostawcy usług płatniczych oraz podmioty zajmujące się wykrywaniem oszustw i zapobieganiem im
  • dostawcy danych i usług analizy statystycznej (dane sklepu i dane platformy)
  • organom policji w kontekście wniosków sądowych dotyczących zwalczania oszustw lub innym upoważnionym stronom trzecim.

Z kontem Etam Connect można połączyć się za pośrednictwem kont sieci społecznościowych. W przypadku łączenia się z konta strony trzeciej, użytkownik jest odpowiedzialny za zapoznanie się z warunkami i polityką prywatności sieci społecznościowej.

Otrzymywanie ofert i wiadomości od partnerów Etam:

Twój adres e-mail może być przekazywany partnerom w celu otrzymywania ich ofert i wiadomości tylko wtedy, gdy wyraziłeś na to zgodę. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie bezpośrednio ze swojego konta lub kontaktując się z ETAM POLAND SP. Z O.O., Biuro Obsługi Klienta ul. Nowogrodzka 50, Warszawa, Polska.

W takim przypadku nie ma transferów danych poza Europę, a Grupa Etam nie przekazuje danych osobowych użytkownika z wyjątkiem Unii Europejskiej:

  • Jeśli Etam musi udostępnić te informacje stronom trzecim w celu zapewnienia użytkownikowi żądanej usługi, lub
  • Jeśli Etam jest zobowiązana do przekazania tych informacji przez organ sądowy lub inny organ administracyjny lub organ publiczny,
  • Jeśli użytkownik wyraził uprzednią zgodę na udostępnienie tych informacji.

W takim przypadku przekazywanie danych osobowych użytkownika poza Europę będzie odbywać się poprzez wdrożenie odpowiednich zabezpieczeń i zachowanie bezpieczeństwa danych użytkownika. Jeśli dane osobowe użytkownika są przekazywane poza Europę, odbywa się to na podstawie:

  • decyzja Komisji Europejskiej w sprawie odpowiedniego poziomu ochrony w odniesieniu do niektórych państw zapewniających odpowiedni poziom ochrony;
  • standardowe klauzule umowne (SCC) wydane przez Komisję Europejską;
  • wewnętrzny regulamin spółki (BCR);
  • szczegółowe klauzule umowne (uznane za zgodne z wzorcowymi klauzulami Komisji Europejskiej).

4.4 Bezpieczeństwo danych

Etam przywiązuje najwyższą wagę do ochrony i bezpieczeństwa swoich systemów i wdrożyła uzasadnione środki ostrożności w celu zachowania poufności, integralności i dostępności przetwarzanych danych osobowych oraz zapobiegania ich zniekształceniu, uszkodzeniu, zniszczeniu lub uzyskaniu do nich dostępu przez nieupoważnione osoby trzecie. W tym celu wprowadzono techniczne i organizacyjne środki bezpieczeństwa.

Etam nie kontroluje jednak wszystkich zagrożeń związanych z działaniem Internetu i zwraca uwagę użytkowników Internetu na istnienie możliwych zagrożeń związanych z jego użytkowaniem i działaniem.

Do celów technicznego przechowywania danych osobowych użytkownika dane te są scentralizowane u następujących dostawców usług:

  • oXya - w Ile-de-France i Hauts de France,
  • Salesforce Commerce Cloud - w Irlandii,
  • Amazon Web Service - we Francji, Niemczech i Irlandii,
  • OVH - w regionie Hauts-de-France
  • OCI – w regionie Ile-de-France w Paryżu,

5. PLIKI COOKIE I WSKAŹNIKI WEJŚCI NA STRONĘ INTERNETOWĄ

5.1 Co to jest plik cookie?

Plik cookie lub, bardziej ogólnie, znacznik, to plik tekstowy lub identyfikator, który może być przechowywany na urządzeniu końcowym (komputerze, tablecie lub smartfonie) i/lub podczas korzystania z usługi online za pomocą oprogramowania przeglądarki. Plik cookie umożliwia jego wystawcy identyfikację urządzenia końcowego, w którym jest przechowywany, na czas ważności lub przechowywania pliku cookie.

Odnosząc się do „plików cookie”, odnosimy się również do innych podobnych technologii instalowania i/lub gromadzenia informacji, takich jak pliki cookie flash, sygnały nawigacyjne lub błędy, piksele, HTLM5 (pamięć lokalna) i technologie SDK dla aplikacji. Termin „pliki cookie” odnosi się również do stosowania technik fingerprinting, które łączą informacje, aby pomóc nam zidentyfikować urządzenie użytkownika. Technologie te czasami działają w połączeniu z plikami cookie w celu gromadzenia i przechowywania informacji, aby zapewnić użytkownikowi określone funkcje lub usługi na naszej Platformie lub wyświetlać reklamy stron trzecich w oparciu o przeglądanie przez użytkownika.

5.2 Różne rodzaje plików cookie

Gdy użytkownik łączy się z Witryną, Etam może być zobowiązana, w zależności od wyboru użytkownika, do zainstalowania różnych plików cookie umożliwiających w szczególności rozpoznanie przeglądarki używanej przez użytkownika w okresie ważności danego pliku cookie.

W zależności od właściciela plików cookie można je sklasyfikować w następujący sposób:

  • Wewnętrzne pliki cookie: są to pliki cookie wysyłane do terminala użytkownika z urządzenia lub domeny zarządzanej przez nas i z której oferowana jest platforma lub usługa żądana przez użytkownika.
  • Pliki cookie stron trzecich: są to pliki cookie wysyłane do terminala użytkownika z urządzenia lub domeny, które nie są zarządzane przez nas, ale przez inny podmiot, który przetwarza dane uzyskane za pomocą plików cookie.

W zależności od celu plików cookie można je sklasyfikować w następujący sposób:

  • Niezbędne pliki cookie (techniczne pliki cookie): są to pliki, które umożliwiają użytkownikowi poruszanie się po stronie internetowej, platformie lub aplikacji oraz korzystanie z różnych oferowanych opcji lub usług. Na przykład kontrola ruchu, identyfikacja danych lub połączenia, dostęp do sekcji lub treści o ograniczonym dostępie, zapamiętywanie elementów składających się na zamówienie, realizacja procesu zakupu zamówienia, zarządzanie płatnościami, kontrola nadużyć związanych z bezpieczeństwem usług, korzystanie z elementów bezpieczeństwa podczas przeglądania, prośba o rejestrację lub udział w wydarzeniu, przechowywanie treści do nadawania filmów lub dźwięków lub udostępnianie treści za pośrednictwem sieci społecznościowych. Techniczne pliki cookie są absolutnie niezbędne i są pobierane domyślnie, gdy umożliwiają wyświetlanie platformy lub świadczenie usługi żądanej przez użytkownika.
  • Funkcjonalne lub personalizujące pliki cookie: są to pliki cookie, które umożliwiają przechowywanie informacji, dzięki czemu użytkownik uzyskuje dostęp do usługi lub platformy z pewnymi cechami, które mogą odróżniać jego doświadczenia od doświadczeń innych użytkowników. Na przykład: język, liczba wyników wyświetlanych podczas wyszukiwania, wygląd lub zawartość usługi w zależności od typu przeglądarki użytkownika lub regionu, z którego uzyskuje się dostęp do usługi itp. Odrzucenie tych plików cookie może spowodować spowolnienie działania witryny lub wyświetlanie nieodpowiednich rekomendacji.
  • Analityczne pliki cookie: służą do określenia liczby użytkowników, sekcji odwiedzanych na platformie i sposobu interakcji z nią, w celu pomiaru i analizy statystycznej sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z platformy lub usługi, w celu wprowadzenia ulepszeń w oparciu o analizę tych danych dotyczących użytkowania.
  • Pliki cookie do celów reklamy ukierunkowanej: przechowują one informacje o zachowaniu użytkowników, uzyskane poprzez ciągłą obserwację ich nawyków przeglądania, umożliwiając utworzenie określonego profilu w celu wyświetlania reklam, które im odpowiadają.

5.3 Pliki cookie publikowane w Witrynie przez strony trzecie

Etam może umieszczać w Witrynie aplikacje komputerowe osób trzecich, które umożliwiają udostępnianie treści Witryny innym osobom lub informowanie tych osób o konsultacjach lub opiniach dotyczących treści Witryny.

Wydawanie i wykorzystywanie plików cookie przez osoby trzecie podlega polityce ochrony prywatności tych osób trzecich.

Etam nie kontroluje procesu wykorzystywanego przez sieci społecznościowe do gromadzenia informacji związanych z przeglądaniem Witryny przez użytkownika. Etam zachęca do zapoznania się z politykami ochrony prywatności tych sieci społecznościowych w celu zapoznania się z celami wykorzystania, w szczególności reklamowymi, informacji o przeglądaniu, które mogą one gromadzić za pośrednictwem tych przycisków aplikacji. Te zasady ochrony muszą umożliwiać użytkownikowi dokonywanie wyborów w odniesieniu do tych sieci społecznościowych, w szczególności poprzez konfigurację kont użytkowników dla każdej z tych sieci.

5.4 Wybory użytkownika dotyczące plików cookie

Użytkownik może wyrazić zgodę na przechowywanie plików cookie za pośrednictwem naszej platformy zgody OneTrust (CMP), która jest wyświetlana przy pierwszej wizycie. Użytkownik może następnie wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, ponownie łącząc się z CMP. Pamiętaj, że będziesz musiał powtórzyć swój wybór, jeśli jesteś w trybie przeglądania prywatnego lub jeśli usunąłeś wcześniej istniejące pliki cookie.

Użytkownik ma możliwość wyrażenia lub niewyrażenia zgody na pliki cookie, w zależności od ich przeznaczenia. Użytkownik może również sprzeciwić się wykorzystywaniu jego danych przez poszczególnych odbiorców lub masowo w ramach tej samej CMP.

Zgoda udzielona przez użytkownika jest ważna przez maksymalnie sześć (6) miesięcy od momentu jej pierwszego zdeponowania na terminalu użytkownika. Jeśli użytkownik nie wyrazi zgody na przechowywanie plików cookie lub jeśli je usunie, przeglądanie i korzystanie z Platformy może być utrudnione, a uwzględnienie historii przeglądania nie będzie możliwe.

Użytkownik może również skonfigurować przeglądarkę w taki sposób, aby od czasu do czasu wyświetlała monit o zaakceptowanie lub odrzucenie plików cookie; należy zapoznać się z instrukcją obsługi. Więcej informacji można znaleźć w sekcji „Jak dokonać wyboru w zależności od używanej przeglądarki”.

Wreszcie, jeśli przeglądasz Internet, możesz dezaktywować pliki cookie w swojej przeglądarce.

Użytkownik może w dowolnym momencie zrezygnować z plików cookie.

Aby zmodyfikować swoje wybory dotyczące plików cookie na naszej Platformie, należy zapoznać się z sekcją „Ustawienia plików cookie” na dole strony Witryny.

5.5 W przypadku współdzielenia terminala z innymi osobami

Jeśli terminal użytkownika jest używany przez kilka osób i gdy ten sam terminal ma kilka przeglądarek, Etam nie może mieć pewności, że usługi i reklamy przeznaczone dla terminala użytkownika odpowiadają jego własnemu korzystaniu z tego terminala, a nie korzystaniu z niego przez innego użytkownika tego terminala.

W stosownych przypadkach udostępnianie innym osobom możliwości korzystania z terminala i konfiguracja parametrów przeglądarki w odniesieniu do plików cookie są kwestią wolnego wyboru i odpowiedzialności użytkownika.

6. ZMIANA ZASAD

Niniejsze Zasady mogą od czasu do czasu ulegać zmianom, dlatego prosimy o regularne zapoznawanie się z ich treścią.

7. POLITYKA DOTYCZĄCA DANYCH OSOBOWYCH NIELETNICH

Nasza Witryna nie jest przeznaczona dla dzieci. W związku z tym nie gromadzimy świadomie ani nie chcemy gromadzić danych osobowych użytkowników w wieku poniżej 16 lat, chyba że posiadamy zgodę lub upoważnienie osoby sprawującej władzę rodzicielską.

Jeśli użytkownik ma mniej niż 16 lat i nie ma zgody lub upoważnienia swojego przedstawiciela ustawowego, prosimy o nieprzekazywanie nam żadnych danych osobowych i korzystanie z naszej Witryny wyłącznie po poinformowaniu swojego przedstawiciela ustawowego i uzyskaniu jego zgody i pomocy.

Zwracamy się z prośbą do przedstawicieli prawnych osób małoletnich poniżej 16 roku życia, aby przyczynili się do stosowania naszych Zasad Poufności Danych Osobowych poprzez zapewnienie, że nigdy nie przekażą nam danych osobowych bez ich uprzedniej zgody.

W przypadku gromadzenia informacji na temat osoby małoletniej, jej przedstawiciel prawny będzie mógł skontaktować się z privacy@etam.pl w celu poprawienia, zmodyfikowania lub usunięcia tych informacji. Osoba zainteresowana, jeśli była niepełnoletnia w momencie gromadzenia danych, może również skontaktować się z nami, abyśmy mogli usunąć przedmiotowe dane z naszych baz danych.

Jeśli dowiemy się, że dane osobowe dotyczące osób niepełnoletnich w wieku poniżej 16 lat zostały zebrane przez naszą Platformę bez zgody lub upoważnienia osoby sprawującej władzę rodzicielską, podejmiemy wszelkie niezbędne kroki w celu usunięcia takich danych osobowych z naszych serwerów.